Najbizarnejšie sťažnosti a otázky od klientov v CK
Z každého rožka-troška
09.06.2019
Najbizarnejšie sťažnosti a otázky od klientov v CK

Netušíme čím to je, ale každý rok sa stretávame s kurióznymi  sťažnosťami a s niektorými podivnými otázkami od cestovateľov. Vieme, že sa  Vám možno bude zdať, že to snáď nie je ani možné, ale verte tomu, že je a môžeme to svedomite potvrdiť. Najprv sme si mysleli, že budeme všetko zbierať a zapisovať do nejakej internej knihy, ale bola by škoda, aby niektoré hlášky neuzreli svetlo sveta a zostali len v zákulisí. Samozrejme veríme, že nikoho neurazíme, mená cestovateľov zostávajú v anonymite. Zozbierali sme niekoľko sťažností, ale keďže je kuriozitiek veľa, článok s témou ,,Najbizarnejšie sťažnosti a otázky od klientov“ bude vychádzať na viac častí. Tak na čo sa vlastne sťažujú klienti v cestovke ? Poďme na to.

SŤAŽNOSŤ: ,,Cesta autobusom domov sa určite výrazne predĺžila kvôli tomu, že vodič chcel mať odpracovaných viac hodín a tým viac zaplatené.“

Klientka sa v CK sťažovala, že cesta autobusom z Talianska trvala neprimerane dlho a že vraj určite sa dalo prísť domov o niekoľko hodín skôr, ale podľa nej to zapríčinili vodiči a robili to určite zámerne, pretože chceli mať odpracovaných viac hodín a tým viac zaplatené.  Vodiči sú platení od kilometrov a tie kilometre sú tie isté, či trvá cesta 10 alebo 12 hodín.  Verte tomu, že každý jeden vodič chce byť rovnako rýchlo zo zájazdu doma ako cestujúci.

OTÁZKA: ,,Ako mienite finančne vykompenzovať, že idem do Paríža a program nebude dodržaný, keďže nemôžem navštíviť Notre Dame, pretože je zhorený .“

Áno, táto otázka nám prišla niekoľko dní po požiari v Notre Dame a pár dní pred zájazdom do Paríža. Museli sme si ju dvakrát prečítať, aby sme verili tomu, či je to fakt alebo fikcia ?

SŤAŽNOSŤ: ,,Vaša cestovka spackala celý zájazd, keďže sa pokazilo lietadlo.“

Áno, už aj túto hlášku sme si vypočuli. Pri ceste do Holandska sa pokazilo lietadlo, keďže nastala technická porucha a letecká spoločnosť vyhlásila, že let sa presúva, pretože musia poskytnúť druhé lietadlo kvôli vážnej technickej poruche. Klient po čase napísal, že nikdy nezabudne na to, ako CK ,,spackala“ zájazd s technickou poruchou na lietadle a nebola schopná ju vyriešiť. No netušíme doteraz ako, keďže poruchu nevedela odstrániť ani letecká spoločnosť a tobôž nie pracovníci CK.

SŤAŽNOSŤ : ,,Náš hotel bol málo luxusný v porovnaní s tým luxusom, ktorý sme v Dubaji videli.“

Klient bol na zájazde v Dubaji za cenu 699 EUR vrátane sprievodcovských služieb,  ubytovania v 4* hoteli s raňajkami na 4 noci a leteckej dopravy. Po zájazde nám napísal, že mali by sme sa zamyslieť, lebo ubytovanie v 4* hoteli nebolo dostatočne luxusné v porovnaní s tým luxusom, ktorý v Dubaji videl. Asi všetci dobre vieme, že slovo Dubaj a luxus patria k sebe. A taktiež vieme, že nič nie je zadarmo a ak chce niekto luxus v Dubaji, treba si ho aj zaplatiť a veru omnoho viac ako stál celý zájazd.

OTÁZKA: ,,Ak si nezaplatím miestenku v autobuse, budem musieť v autobuse stáť ?“

Táto otázka zaznela pri ceste do Benátok. Vy si viete si predstaviť, že by CK predávala zájazd s miestami na státie  a ľudia by stáli celú cestu do Benátok ? My nie.

SŤAŽNOSŤ : ,,Aj tak sa budem sťažovať.“

Na jednom zájazde sa nám stalo, že hotel mal v deň príchodu klientov nejakú technickú poruchu na izbách a vybavil ubytovanie v ešte lepšom vedľajšom hoteli. Niektorí klienti sa sťažovali, že je to nehoráznosť, že musia ísť do druhého hotela ( jednalo sa o poznávací zájazd a nie o pobytový ). Náhradný hotel bol modernejší a poskytoval aj lepšie služby, ale aj tak vládla medzi niektorými klientmi nespokojnosť. Potom jeden klient zistil na internete, že vlastne náhradný hotel je oveľa drahší ako pôvodný, tak odrazu sa všetci uspokojili okrem dvoch klientok, ktoré utrúsili, že aj tak sa budú sťažovať.

SŤAŽNOSŤ: ,,To je nehorázne zobrať nás v Amsterdame aj do štvrti s prostitútkami.“ (slušnejší prepis)

Pri zájazde do Holandska máme v programe samozrejme zahrnutý aj Amsterdam a Red Light District - štvrť červených svetiel (známa štvť s prostitútkami, ktoré sú vo výkladoch). Atrakcia, ktorú ľudia nenájdu v každom meste. Štvrť neobíde asi ani jeden turista, ktorý navštívi Amsterdam. Klietka sa sťažovala, že ako si sprievodca dovoľuje takú nehoráznu vec a čo to je za morálku, že im pri prehliadke mesta ukázal aj takúto štvrť s ku...mi. (ako ich pani doslovne nazvala, slušnejší prepis : s prostitútkami)

SŤAŽNOSŤ: ,,Na benzínovej stanici som musela zaplatiť 0,50 centov za použitie WC. Autobus mal stáť na benzínovej stanici, kde sa neplatí. Žiadam si výdavky za WC preplatiť.“

Áno, toto bolo presne na autobusovom zájazde na adventné trhy do Viedni. Ešte nám sťažnosť neprišla a už sme ju počuli reprodukovanú od ostatných klientov na zájazde, že pani sa rozčuľovala nad zaplatením 0,50 centov za WC na rakúskej benzínke. O pár dní sme sťažnosť dostali čiernu na bielom, že CK má preplatiť výdavky na WC,  no skutočne sme nevedeli, či sa smiať alebo plakať...

Takže k prvej časti nášho článku len toľko. Práca s ľuďmi je naozaj veľmi náročná a rôznorodá a plná kuriozít, ale na druhej strane nie je vôbec nudná, veď posúďte sami :)

Jana Bapcsányová

Tipy na zájazdy